Ni lahko biti strojnik

Filozof pa nekoristno

Kadilci se ne dajo – Slovenijo bomo segreli!

Objavil/a strojnik 7.10.2007 pod miks

Ko sem to informacijo slišal prvič, sem se nasmejal, si mislil svoje in pozabil. Ko pa sem včeraj čisto slučajno in neumešano prisostvoval čisto resnemu pogovoru naročnika in izvajalca, pri reševanju tehničnih problemov, sem se malo zamislil. To, da v Slovenci nismo ne Irci, ne Italjani se najbrž vsi strinjamo. V končni fazi, če bi ne bili tako trmasti, kot smo, nas tudi že dolgo ne bi bilo več na teh prostorih, v obliki kot smo obstali.

No, pa k bistvu:

Kadilci na komando nočejo prenehati s kajenjem, v lokalih ne smejo, svoji kavici, pivi, špricerju, družbi…, se pa ne želijo odpovedati. Ker temperature nazadržno padajo, so prestrašeni lastniki lokalov prišli na enostavno, a kljub temu genialno idejo. slap.gif Pred lokale nameravajo montirati grelce in segrevati kljubovalne stranke. Groza. Mislim celo, da zadeva sploh ni prepovedana. Na uho sem ujel, da se jim bo celo ekonomsko lepo izplačalo. Če ne, se bo pa cene malo dvignilo. trance_07_beerchug.gif

Na vrsti ste torej ekologi, čeprav si ne predstavljam kaj lahko naredite, bi se pa spodobilo, da niste boste tiho.

 Ob vsem skupaj lahko zase rečem samo sam sebi hvala, da sem se rešu hudiča, pa pred to neumnostjo, da se enostavno ne počutim povezanega z evforijo. Da me ne bo kdo po nepotrebnem zmerjal, naj še povem, da sem do zakona čisto indiferenten.

Če mi bo kdo še kdaj zatežil da sem sovražnik človeštva, ker moj avto porabi kakšen liter več od povprečja, imam pa sedaj čudovit izgovor.

Zadeva me nehote asocira na ameriške klošarje iz filmov, ki se grejejo ob kantah, v katerih gori ogenj.

Pa čim več čistega zraka, čim več časa, vam želim.

Še ta pesmica paše zraven

YouTube slika preogleda
  • Share/Bookmark
 

Komentarji

48 odgovorov na “Kadilci se ne dajo – Slovenijo bomo segreli!”

  1. tisa - 7.10.2007 ob 14:25

    Grelci so bili pred nekaterimi lokali montirani že pred uvedbo protikadilskega zakona. Sicer pa je treba razumeti lasnike lokalov – pač se morajo znajti.

  2. strojnik - 7.10.2007 ob 14:41
    strojnik

    Malo med vrsticami sem hotel pokazati razliko med nami in ostalimi nekadilskimi državami. Pri nas se inovacije vrstijo ena za drugo in niti približno ne mislim, da je to zadnja.

  3. Fetalij W. Tyschew - 7.10.2007 ob 14:43
    Fetalij W. Tyschew

    yes ja, grelci so bili že tako ali tako v porastu, zdaj pa gobice res lepo rastejo :) pa tudi dlje časa bodo zunaj, pomoje…

  4. Fetalij W. Tyschew - 7.10.2007 ob 14:44
    Fetalij W. Tyschew

    strojnik, inovacije ja, inovacije… morda so drugje samo bolje sestavljali zakone in tako ni lukenj, ki bi jih iznajdljivi lahko izkoristili ;) ne bi bilo prvič :)

    meni pa so kadilci od uvedbe zakona zelo zabavni…

  5. tisa - 7.10.2007 ob 15:32

    Strojnik: glede tega, da naši kadilci bolj pretiravajo kot drugje se strinjam. ampak se ne sekiram: zdaj imam vsaj znotraj lokalov vedno dovolj prostora za sedet :)

  6. joste - 7.10.2007 ob 16:01
    joste

    emm… ja, v vsakem biznisu, če opaziš 30 procentni upad prometa moraš nekaj ukrenit. In tak upad se pri ogromno gostincih kaže sedaj… kaj pa jim drugega preostane. Sicer pa so tele pečke huda stvar. Gres ponoči na pirček, sediš zunaj v kratkih rokavih pri pod 10 stopinj. Čist simpatična scena.

  7. chef - 7.10.2007 ob 16:02
    chef

    Jaz sem za Deep Purple, jeeeee!

  8. strojnik - 7.10.2007 ob 16:14
    strojnik

    @Fetalij: Dajte mi zakon, da špagete precedim.

    @tisa: Prostora kolikor hočeš. Po mojem okusu kar malo preveč.

    @joste: Naši zakonodajci niso upoštevali, da znamo slovenci pivo v trgovini kupit in se v kakšni drvarnici zabavat. Pa še strašno trmasti smo.

    @chef: Rock for ever.

  9. Maatjazh - 7.10.2007 ob 16:16

    Nekadilci, skupaj bomo poleti na vrtičkih vdihavali prijetne pline iz ozračja, pozimi bomo pa skupaj segrevali ozračje s peečkami (v Ljubljani pri Tromostovju so že pravočasno naštimali podtalno ogrevanje). Nič nas ne more ločiti, še najmanj tobak :-)

  10. Maatjazh - 7.10.2007 ob 16:18

    Aja, če bo zunaj zmanjkalo stolov, grejo nekadilci noter, a je prav?

  11. Milojko - 7.10.2007 ob 16:22

    Torej so kadilci klošarji? :D

  12. Maatjazh - 7.10.2007 ob 16:23

    To bi bil kompliment, hehe.

  13. Blitz - 7.10.2007 ob 16:28

    Haha, ta je pa dobra. Pred nekaj tedni sem bral skoraj paralelni kolumni Andreja Nikolaidisa v Slobodni Bosni in Borisa Dežulovića v Globusu na temo: ne možeš ti Balkanca zajebati. Približno tako je s temi grelci. V (po Bushevo) stari Evropi se zakone upošteva, v novi Evropi pa luknje išče.

    Pa me taka rešitevčisto nič ne moti, seveda pa mora gostilna imeti vrt. Vsi tega ne bodo mogli narediti.

    Če pa se navežem na prvi odstavek o iskanju lukenj v zakonu. Res je, balkanci smo fleksibilni, zato pa je fleksibilna tudi naša pravna država. Smešno se mi zdi, da ljudje, ki po eni strani iščejo luknje v zakonu, po drugi strani vpijejo, da so oblastniki lopovi.

  14. Maatjazh - 7.10.2007 ob 16:33

    Oblastniku ni treba v zakonu iskati lukenj, ker si jih lahko že vnaprej pripravi (poslanec.kadilec.press).

  15. Maatjazh - 7.10.2007 ob 16:34

    Dokler bo minister za finance kadilec, ne bo zmanjkalo denarja za podtalno ogrevanje.

  16. strojnik - 7.10.2007 ob 16:59
    strojnik

    @Maatjazh: Ne mi rečt, da se to že izvaja. Sem imel malo upanja, da bo šlo brez. A ti veš kaj o nekem protestu baje 10, ko naj bi vsi noter kadili? Sem spet na ušesa vleku.

    @Milojko: Zaenkrat še niso. Se pa dela na tem :lol:

    @blitz: Se mi je zdelo, da boš dojel poin. Tisti brez vrta tudi še niso obupali. Tuhtajo vsak po svoje. A v Nemčiji niste čuli za onega, ki ima stanovanje v polovici lokala nekje v Zagorju? Samo to gretje nas bo vse skupaj stalo, pa še ekološko ni najbolj. In pa: oblastniki so res lopovi, iskanje lukenj v slabo pisanih zakonih pa nacionalni šport.

  17. maatjazh - 7.10.2007 ob 17:57
    maatjazh

    @strojnik: ja, nekaj se organizira, poleg iskanja lukenj v zakonu. ampak sem lojalen kadilski skupnosti (ki bi rada, da se z njo ravna vsaj kot s Strojanovimi) in ne povem, kaj.

    Še nekaj je: kadilci nimamo več koga volit. Vse stranke so nas razočarale. Sami hlapci evropskega konservativizma in puritanizma. Čakamo, kdaj bodo spet uvedli pijavke in inkvizicijo.

  18. Rado - 7.10.2007 ob 18:20
    Rado

    To z grelci ne bo šlo.
    Poraba je namreč strašna.
    Ena jeklenka se porabi v enem dnevu. 15 eur

  19. strojnik - 7.10.2007 ob 19:11
    strojnik

    Rado, nisem delal raziskav koliko kaj stane in ne vem koliko je za ohranitev posla v gostinstvu preveč. Bodo to že gostinci sami pretuhtali. Zanimiva mi je trma s kakšno se vsi skupaj upirajo in izvirne ideje, kako to početi. Mislim pa, da se bomo tega zakona počasi navadili in se prilagodili. Kadilcem pa nekako privoščim kakšen lokal, kjer jih ne bi nihče ven na mraz pošiljal, pa čeprav dim tudi mene moti.

  20. Lasko - 8.10.2007 ob 20:58

    Mene dim ni nikoli motil. Voha se vsaka cesplja posebej, da ne govorim o delavcih direkt iz delavnic pa kmetov itd. Sedaj vohas svic in se marsikaj po lokalih. Grelec na terasi = luknja v zakonu ?? Protislovje

    Lp

  21. nikelbek - 8.10.2007 ob 21:02

    Pisda, če se bo z drastično uvedbo t.i. grelcev zvišala cena kave, se bomo nekadilci pritožili…tisti keri kadi, se bo zunaj grel, tisti naj plača kavo zato tudi več.

    Hja…grelci…že tako imamo pri nas mile zime, zdaj pa bodo še milejše…

  22. Nina - 8.10.2007 ob 21:03

    še en kmet ki ni kadilec in nikoli ne bo niti približno eko naravnan.še zavedaš se ne kako ti omesnažuješ okolje in druge ljudi.

  23. Lady Justice - 8.10.2007 ob 21:05

    Men se pa smilte tisti nekadilci, ker očitno vam mama nikol ni kupla bonbona in vam je to prvi….

  24. Marcos - 8.10.2007 ob 21:07

    A ti ga pa ne?

  25. dule - 8.10.2007 ob 21:11

    ta zakon je ena vlka bedarija … ki si je zmislu en maneken ki ima pune đepe para ! no vse eno sem opazil v svoji druzbi da nekadilci rajsi zmano veni pijejo kot pa da pušcajo pijačo v diskoteki …ni glih zdravo za prebavo …sicer mene tud ne moti če se pri meni nekadilec sezuje pa mu noge smrdijo ME NE MOTI !! Nasprotujem kajenje v raznih restavracijah kjer je hrana !!!!!!! v ostalih lokalih pa bi se nas lahko usmili saj nobenemu ne piham dima in face

    hvala za razumevanje
    prijetno kajenje naprej :)

  26. Čuk - 8.10.2007 ob 21:11

    Upad prometa imajo samo t.i. beznice za katere je pa tak ali tako bolje, da izginejo z obličja tega planeta, skupaj z njihovimi lastniki. Nič niso boljši od preprodajalcev drog, saj opijajo opite.

  27. BojanI - 8.10.2007 ob 21:17

    Hvala bogu, da se je to zgodilo ! Pa kaj zdej tarnajo zarad manjšega dobička !
    Vsaka ulica ma 10 lokalov, pa kje ste to vidl ! Zdej se bodo ločil lokali od pajzlov, ki jih je absolutno preveč. Mam soseda gostinca, ni pajzl, promet mu je NARASEL !
    Tko da, tisto reklo, v vsako ulico buffet, počasi odpade.

    lpB

  28. Objekt - 8.10.2007 ob 21:26

    Jaz s postavitvijo grelcev ne vidim nobene luknje v zakonu. Replika gospodu ali gospej “nikelbek”. Me zanima, kolikim kadilcem si poleti v lepem vremenu zasedel dragocen prostor pod svobodnim soncem, medtem ko si si izboril svoj sveži gorski zrak v lokalu. Ti lepo ostani v lokalu in športaj ob fruteku, meni pa prosim pusti, da najdem “luknjo” pod grelcem. Sicer pa od tega zakona naprej bojkotiram lokale, tako kot večina mojih prijateljev in se raje zabavamo v privat klubih. Ta zakon me pravzaprav ne zanima, vem pa, da bi se zunaj počutil kot črnec v Alabami. Vi samo uživajte, kar ste si priborili in srečno.

  29. nikelbek - 8.10.2007 ob 21:50

    @objekt:

    Narobe navajaš repliko..najprej poglej pravilno v monitor, jaz nisem zapisal nič glede luknje v zakonu. Glede izbire prostora v gostilni..a nismo vsi enakopravni? Jaz bom sedel kje bom jaz hotel in nikol nisem zasedel nobenga “dragocenega” prostora kadilcem. Mislite da ste kaj več, če fulite tisti preklet cigaret in ste oh in sploh? Ti kar najdi prostor pod grelcem, pa plačaj tisto gretje, jaz te ne bom podpiral. Raje športam ob “fruteku”, če že tako navajaš, kot pa onesnažujem okolje in škodujem zdravju ostalim osebkom v gostilni.

  30. model - 8.10.2007 ob 21:53

    objekt bravo zate in za tvoje frende tale zakon je diskriminacija in ločevanje ljudi po navadah kmalu bo v zakonjeno tudi kdaj lahko piješ kavo al pa ližeš sladoled debilna država smo in debilni so vsi ki podpirajo to ku…politiko. sam sem ne kadilec pa nemorm sam sedet v lokalu res je bolje kupit pač tist kar piješ pa se zapret s frendi v garažo pa tam umiru eno rečt in mal pokomentirat.

  31. minnie - 8.10.2007 ob 21:55
    minnie

    Ja seveda se znajdejo; tako gostinci kot kadilci. Dokler bom jaz lepo na toplem, naj kar postavijo drevored ogabnih grelcev :)

  32. kamper - 8.10.2007 ob 23:42
    kamper

    Meni je vse prav,sem bikadilec.

  33. Blazz - 8.10.2007 ob 23:46
    Blazz

    To mi sploh ni problem. Učasih bo še bolj zanimivo zunaj bit :D Čeprav ne kadim.

  34. pavel - 9.10.2007 ob 08:33

    no ja tale kadilski zakon je bolj tako- vem za nekaj lokalov kjer se mirno kadi,celo najemnica lokala mirno vlece za sankom–glede ogrevanja kadilcev pa tole. zadnjic se peljem mimo bifeja na spici (skofljica)pa vidim da kar kartone kurijo in to kar na asfaltu pa se grejejo pa dvomim da sem to videl samo jaz???pa se to –pridite kadit v lokale v grosuplje in bliznjo okolico

  35. strojnik - 9.10.2007 ob 09:34
    strojnik

    Nekdo se je zmotil in me dal na prvo stran. Vas je kar malo dosti za odgovorit, zato naj mi preskočeni ne zamerijo.
    @Lasko: Mene dim moti. Dokler pa nekam grem po svoji volji, bom (bi) potrpel.
    @nikelbek: Okoli postavitev cen, se ni nič spremenilo. Gostinec postavi ceno po svoji presoji. Ti plačaš, ali pa doma kavo kuhaš.
    @Nina: Ne vem sicer koga si mislila, vendar v naši “globalni” družbi govoriti o ekološki usmerjenosti je čista farsa. Na eni strani papirčke pobiramo, na drugi si pa riti brišemo s toaletnim papirjem ki je pripeljan s tovornjakom 1000km, sekret pa splahnemo s pitno vodo.
    @Čuk, BojanI: Kaj bi jih zapirali. Kadilcem jih pustimo.
    @Model: Sem že opazil, da se mankajoči po lokalih pač drugače družijo.
    @minnie: Mislim, da si takšne energetske potratnosti ne bi smeli privoščiti.
    @kamper: Enako. Nisem tako zelo občutljiv, ali pa pač navajen potrpeti. Ne vem.
    @Blazz: Ne moremo na eni strani spodbujat in subvencionirat niskopotratne peči, fasade…, na drugi strani pa zunanjost gret.

  36. strojnik - 9.10.2007 ob 09:36
    strojnik

    @pavel: Naša folklora itak narekuje kršenje zakonov in iskanje lukenj.

  37. guest - 9.10.2007 ob 11:00

    Mi lahko kdo razloži (brez raznih jokanj o (ne)kadilcih, nepravičnosti ipd.) ZAKAJ JE TO LUKNJA? Kajenje je dovoljeno zunaj, to je dejstvo. Sam nisem kadilec, me pa zanima, ali je smisel tega razmišljanja a) del najljubšega slovenskega hobija: teženja za vsako stvar brez razloga (v smislu glej nas balkance, kakšni smo, vedno najdemo luknje v zakonih blablabla…), b) sovraštvo do kadilcev s strani ljudi, ki so bili neumno prepričani, da bodo zdaj vsi kadilci nehali kaditi ali pa nikoli več ne bodo šli v kak lokal, in so zdaj bridko razočarani? Prosim za razlago, pa brez floskul o segrevanju ozračja, porabi energije itd. Gostinec se sam odloči, kaj bo grel na svoji posesti in kako. Bi bilo vam všeč, če bi vam omogočili ogrevanje le nekaj ur na dan med zimo, ker bi želeli šparati na energiji ali pa izklopili toplo vodo po določeni uri? To pa ne, ane? Drugim ja, vam pa ne.
    Pa zanimivo, kako hitro postanemo zavedni glede varstva okolja, če lahko komu drugemu očitamo, da preveč porabi.

  38. strojnik - 9.10.2007 ob 12:10
    strojnik

    Mogoče je res premalo poudarjeno, ampak gretje pločnikov res ne dojemam kot kršenje zakonov, ali iskanje lukenj v njih. Mislil sem bolj na razne delitve lokalov na gostinski in stanovanjski del, kot tudi razna društva ljubiteljev tobaka in podobno.
    Moraš pa priznati, da je neumno, da država daje razne spodbude, za učinkovitejšo rabo energije, na drugi strani pa potem “ustvari” pogoje za metanje energije v luft. Pri miselnosti ljudi o ekologiji, bom v bodočnosti moral tudi kaj napisati, saj vidim, da bi vsi lovili muhe, poteptani bodo pa od mamutov.

  39. Alex van der Volk - 11.10.2007 ob 14:29
    Alex van der Volk

    Strojnik takšni grelci drugače niso nobena novost, še celo v Novi Gorici jih poznamo že zelo dolgo, predvsem v majhnih barih, ki nimajo veliko notranjosti, ampak njihovo delo temleji na strankah zunaj. Splendid je recimo eden takšnih

  40. maatjazh - 11.10.2007 ob 14:46
    maatjazh

    Od vseh grelcev najbolj grejejo grelci lokala Splendid! Nova Gorica.

    Kadilec! Zdaj veš, kam greš, če te zebe.

  41. strojnik - 11.10.2007 ob 15:08
    strojnik

    Priznam, da sem v teh zadnjih dneh prvič slišal zanje, in še vedno se mi ne zdijo neka pametna pogruntacija. Po moje bi bilo še vedno bolje vsaj kakšen vetrolov dovoliti.

  42. maatjazh - 11.10.2007 ob 15:22
    maatjazh

    Vidiš, strojnik, to je izziv za izumitelja. Izumiti vetrolov, ki usmerja zrak v notranjost lokala po principu dodatnega zračenja nekadilske atmosfere, hkrati pa zunaj vzdržuje znosno temperaturo in preventivno zagotavlja, da kadilci v hladnih in vetrovnih dneh ne dobijo pljučnice.

    Jaz bi bil za kombinacijo obojega. V nekem ljubljanskem lokalu delajo prav na tem. Ne bom delal reklame, v katerem.

  43. maatjazh - 11.10.2007 ob 15:24
    maatjazh

    …za kombinacijo obojega, pomeni – grelcev in vetrolova.

  44. strojnik - 11.10.2007 ob 15:42
    strojnik

    V bistvu bi bil boljši sesalni zbiralnik odzunaj, ki bi prek izmenjevalca grel notranjost…
    Ampak še vedno mislim, da so grelci zunaj neumnost…

  45. Maatjazh - 11.10.2007 ob 17:25

    Ta ideja pa sploh ni slaba. Diši po maščevanju: zbiralnik bi odzunaj lovil zadimljen in zasmogan zrak in bi prek izmenjevalca grel notranjost …
    Tako bi nekadilci še raje sedeli zunaj. :-)

    Mislim, da se kar sama od sebe ponuja še ena rešitev: splošno ogrevanje ozračja, ki smo mu priče, bo prineslo milejše zime, hkrati pa bo kajenje na prostem zdravstveno utrdilo kadilce, da ne bodo umirali tako hitro. S tega vidika je zakon zelo pozitiven in smiseln. :-)

  46. Ni lahko biti strojnik » Objave » Varčno žarnico bom dobil. Elektriko bomo šparali… - 20.10.2007 ob 14:25

    [...] sem po dolgem času spet šel na pijači in moje zle slutnje so se uresničile. V meni do včeraj priljubljenem lokalu, so namontirali INFRA GRELCE, po par [...]

  47. JANEZ - 3.10.2008 ob 23:52

    Mislim da bi strojniki morali delati ne pa samo jamrati.

    Tudi z delom se ugrejes ta zakon pa je itak aparheit

  48. strojnik - 5.10.2008 ob 14:24
    strojnik

    Nič bat janez. Delamo. Skoraj malo preveč…
    Zakon mogoče ni najbolj človekoljuben, vendar tvoj predlog, da bi dal kadilcem krampe namesto grelcev, tudi ni čisto human… ;)

Komentirajte




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !