Ni lahko biti strojnik

Filozof pa nekoristno

Pol leta brez kajenja…

Objavil/a strojnik 6.11.2007 pod miks

Sem mislil, da je že mimo. Datumi mi nikoli niso bila neka “jača strana”. Če me kdo vpraša po starosti otrok, moram malo na prste zračunat, za ženin rojstni dan pa zvem,1 ko ni kosila. Takrat tudi zvem, zakaj je nataknjena…

Čisto slučajno sem brskal po koledarju in ker vem, da sem šestega maja prišel iz mini počitnic in takrat nehal kaditi, pomeni da bo danes zvečer okoli enajstih, šest mesecev, oziroma pol leta, da ne kadim. Nikoli nisem dnevov v koledarju črtal. Še v vojski ne…

smoke18.gif

Zgodilo se je spontano, ko sem zvečer pred spanjem opazil, da kadim zadnji cigaret iz škatle, katero sem kupil pred par urami. Le kaj je meni tega treba, sem pomislil in nehal kaditi. Po skoraj 25 letih in tudi dveh škalah rdečega na dan. Nič hanzaplastov, ne žvečilk.

V bistvu sem se na omenjeni korak zelo dolgo pripravljal, samo pravi trenutek sem čakal. Včasih sem tudi probal, a če sem po par urah opazil, da nisem pripravljen, sem prižgal. Najhuje je, ko se matraš par dni, potem pa kloneš. Počutiš se premaganega. Če prižgeš po par urah, zadevo samo prestaviš, brez da bi kaj na volji izgubil. Omenil bi še, da sem ves čas odvajanja hodil v družbo kadilcev, enako kot prej. Nobene navade nisem spremenil, razen kajenja. Precej riskantno se mi zdi početje nakaterih, ki bi se radi kar prerodili čez noč…

 Ko se mi je zdelo, da sem pripravljen na boj s samim sabo, sem se projekta lotil. Prvih par dni, je bilo kar v redu, težave so se pojavile nekje drugi teden brez kajenja. Pričakoval sem jih in bil pripravljen nanje, tako da sem se s trmo prebil skozi prve krize. Če mi podzavest pravi, da naj z glavo v zid ruknem, tega ne bom storil, ker vem da bo bolelo. Naj to še za cigaret velja, je bilo moje glavno geslo takrat.

Danes po pol leta si še ne upam razglašati se za nekadilca. Se mi zdi prezgodaj, pa še kakšna krizica se pojavi tu in tam. Najbolj smešno je to, da me na nek način vleče kaditi, čeprav mi cigareti smrdijo po novem. Tu moram reči, da popolnoma razumem kadilce, da jim ni jasno, kako zelo moteč zna dim biti. Po lastnih iskušnjah.

Rekel bi le še to, da ta prispevek ni napisan z namenom, da bi komurkoli solil pamet, ali se postavil na katerokoli stran. V bistvu sem najprej mislil čisto nekaj drugega pisati. Kadilce razumem, nekadilce pa sedaj tudi. Kdo ima bolj prav ne bom sodil in priznam, da bi se tudi zelo težko odločil. Prenehal nisem tudi zaradi katerega koli zakona, da ne bo pomot. Na pivo še vedno grem, če me je volja in če bi v lokalih kadili, bi šel ravno tako.

Zdaj moram le še problemčke s par kilogramčki, ki sem jih pridobil, ampak če sem kaditi nehal, bo pa tudi to uspelo. V bistvu sem na dobri poti in jih je že par manj…

Pa lep dan. S cigaretom ali brez…

  1. če me ne opomni tehnika []
  • Share/Bookmark
 

Komentarji

34 odgovorov na “Pol leta brez kajenja…”

  1. andraz182 - 6.11.2007 ob 15:35
    andraz182

    Vsaka čast, da si odnehal ;)

  2. Janch - 6.11.2007 ob 15:52

    Bravo, čestitam :D

  3. Giani - 6.11.2007 ob 15:55

    Bravo
    Tudi jaz sem nehal pred 2 leti.Šel sem v Poreč k tistemu Darku Rauschu in nehal.Imal sem v prve pol leta malo krizic potem so pa tudi te minili.Zredil sem se za 8 kg vendar kaj dosti ne gra dol.Pa saj nisem bil na srečo debel.

  4. bamboo - 6.11.2007 ob 16:23
    bamboo

    cestitke…in dobro prenasas? imas kaksno krizo?

  5. strojnik - 6.11.2007 ob 16:34
    strojnik

    Krize so in mislim da jih je še nekaj časa pričakovati. Zaenkrat se čutim pripravljenega nanje. Bomo videli. Kot sem omenil, se še vedno ne štejem za nekadilca. Upam, da se v bodočnosti bom.
    Za Isterskega hipnotizerja sem slišal. Poznam tudi človeka, ki je nehal po obisku pri njemu. Ker pa vem, da mu drugega kot sugestije ni mogel dati, sem poskusil sam… :)

  6. bamboo - 6.11.2007 ob 16:41
    bamboo

    no fino, fino, samo ne obupat

  7. ajvar - 6.11.2007 ob 16:49

    izdajalec, vseeno je zdaj pravi čas, da si za nagrado enega marliča privoščiš

  8. strojnik - 6.11.2007 ob 16:55
    strojnik

    @ajvar: He he. Mislim, da boš moral še kar nekaj časa pridno vlečt, da me sploh dohitiš. In pa danes nimam nobene krize, tako da se mi kašljanje ne zdi neka nagrada… :mrgreen:

  9. nikelbek - 6.11.2007 ob 17:05

    Bravo :)

    Če je volja, se da vse narediti, še enkrat čestitam ;)

  10. spookymulder - 6.11.2007 ob 17:17
    spookymulder

    Bravo, čestitam tebi in vsem, ki jim je uspelo prenehati, saj si s tem naredili veliko uslugo sebi, kot tudi vsem okrog tebe in dokazal, da premoreš veliko samodiscipline in osebnostne moči. Verjamem, da so še vedno krize, ker kajenje poleg fizične (nikotinske) zasvojenosti vsebuje tudi psihično zasvojenost in te se je še veliko težje odvaditi. Preden sem se rodil, je kadil tudi moj oče, potem pa je nehal, vendar je rekel, da se je še kakšni dve leti zalotil, kako je povsem podzavestno občasno nosil roko k ustom, kot da bi hotel kaditi. Ampak vsekakor, samo pogum, v trenutkih morebitne šibkosti pa samo pomisli na to, kaj vse si že prestal in v koliko bojih s cigareto si že uspel zmagati! Vsekakor, kapo dol!

  11. Aischa - 6.11.2007 ob 17:21

    Ej, vesela sem, da ti je uspelo! Jaz sem še v “pripravljalni” fazi, torej v razmišljanju… čutim pa, da bo tudi pri meni prišel dan, ko bom enostavno rekla: “adijo!”

  12. Blazz - 6.11.2007 ob 17:23
    Blazz

    Isto moj foter. 23 let strastwen kadilec, škatla ali dve na dan.

    Potem pa s je enkrat odločil da ne bo več, vrgel stran še pol škatle čikov in od takrat ga ni prižgal. To je zdaj že kake 20 let :)

  13. charly - 6.11.2007 ob 18:05

    Čestitke za pogum. Tudi jaz sem bil kadilec in brez poimislekov kdaj bo prišel čas odločitve….no ja rekel sem ko bom zjutraj zakašljal prvič takrat pa bom nehal. Nehal sem,ker mi je zmanjkalo cigaret in nisem mel časa it ponje čez cesto ,prau tako so u družini bli vsi zasedni z nekim delom. Ko so pronesli cigarete sem rekel ne sedaj pa ne bom kadil in tako sem nehal po 20 letih iz ene in pol škatle na dan .Res v začetku kriza ma ne bolj navada,da maš neki u rokah takrat prve dni zvečilka bonbon in kar veliko peciva.V družini še kadijo vendar ne več v prostorih marveč na terasi al zunaj na vrtu, so pa znatno zmanjšali koločino pa ne radi mene. Zoper kadilce nimam nič proti in ne zavzemam se za ne kadilce …odločitev je od vsakega posmezna.Mene ne moti če kdo kadi u lokalu al v javnosti ,moti me pa ko brezbrižno odmetavajo cigaretne ogorke-ostanke vse povsod po pločniku in cesti al dvorišču no priznam ,da mi ne odgovarja,da se mi od prijatelja prijateljice kadi dim od cigarete u oči se pač presedemo pa je.Pridal bi sam še eno ! res me zanima kako se počuti ženska ne kadilka,ko se poljubi z kadilcem ,ko mu tako neznosen zadah po katranu in zoglenelem lesu kot smrad po nekem končanem pogorišču.Da sem postal oravi ne kadilec je dejstvo kajti minilo je 5 let od zadnje cigarete in ravno ne davno tega na dan spomina napokilne 1.novembra.Lep pozdrav kadilcem in ne kadilcem vsi ste naši.

  14. charly - 6.11.2007 ob 18:07

    popravek ….na dan spomina na pokokojne čao

  15. frenky - 6.11.2007 ob 18:17

    AJVAR ali ni ta tvoj komentar zloben? Če si kadilec ti niti malo ne bo škodilo, če storiš isto, kot STROJNIK in občutil boš le pozitivne učinke.
    Sam sem nekadilec in sem mnenja, da je vlada sprejela eden najbolj pametnih zakonov, ko je prepovedala kajenje! STROJNIK tebi pa vsaka čast!
    Žal mi je za kadilce, ampak manj boste kadili bolje bo za vas in nas, pa še denar boste lahko zapravili za kaj bolj pametnega!

  16. nichiren - 6.11.2007 ob 18:21
    nichiren

    čestitam

  17. strojnik - 6.11.2007 ob 18:47
    strojnik

    Vsem hvala za čestitke. Če bi me še zadnji dan kajenja vprašali, če je to možno, ne bi verjel. Najbolj mi grejo na živce tisti, ki trdijo, kako zelo enostavno je nehati. Vem, da nisem edini, sem pa nase najbolj ponosen, pa če bi jutri spet začel.
    @spookymulder: Imam se naštudiranega in zaenkrat pod kontrolo. :razz:
    @Aischa: Moja pripravljalna faza je trajala precej dolgo, vendar še vedno mislim, da če bi na silo začel en dan prej, bi že zdavnaj spet kadil. ;)
    @charly: Ko sem jaz kadil, bi po cigarete šel več kilometrov peš, po dežju… :mrgreen:
    @frenky: Ne se jezit. Temu jaz pravim “obešenjaški” humor. Če bi me en komentar zamajal, tega sploh pisati ne bi mogel… :mrgreen:

  18. drmagnum - 6.11.2007 ob 18:47

    Bravo. Poznam ta občutek. Sam že ne kadim skoraj dvajset let pa še ne morem reči, da ga ne bi še prižgal. Da pa bi s tem kaj prihranil, ker že toliko časa ne kadim pa ne morem trditi. Vsakdo ki neha je zame največji zmagovalec.

  19. chico - 6.11.2007 ob 19:31

    Cenim vsakega, ki mu uspe prenehat. Sam sem sicer strasten nekadilec in menim, da je vsakdo, ki začne vseeno bumbar (ne glede na okoliščine), sicer ne bi začel. ;)

    Pravijo, da šele po enem letu brez lahko rečeš, da si prenehal. A niti to ni zagotovoli, da ne bi spet začel. Sodelavaec mi pravi, da mu še po dveh letih včasih tako zelo “zadiši”.

    Moj dedek je nehal prostovoljno, ko je šel v dom za ostarele. Drugi dedek, ko zaradi raka ni mogel več. Stric, ko je videl rentgensko sliko svojih pljuč. Sestrin mož še ni pripravljen, da bi zares nehal, mu je pa uspelo precej zmanjšati.

    Praviš, da sedaj bolje razumeš nekadilce. Priznavaš nekatere stvari, ki jih kot kadilec nisi zares priznaval. Še vedno pa ne obsojaš kajenja. Jaz mislim, da je še prezgodaj in upam, da boš nekoč spoznal, da do kajenja ne bi smeli biti ravnodušni. Češ to je stvar posameznika. V resnici gre za slabo, negativno stvar, proti kateri bi se morali vsi bolj boriti. Razmišljanje večine nekadilcev razvrščam v eno od treh razredov.

    Prva faza: navadili smo se, da smo pripravljeni malo potrpeti v bližini kadilcev, se umakniti, prilagoditi jim. Z razumevanjem sprejmemo odločitev kadilca, da on ni pripravljen za tri minute stopiti stran od mize, da bo pokadil in se nato vrniti, ampak brez sramu in slabe vesti prižge za mizo. Toda: razmišljanje o strpnosti do kajenja ni na mestu. Bi pa moralo biti toliko bolj razmišljanje o strpnosti kadilcev do vseh ostalih.

    Druga faza: vseeno nam je, kar počno kadilci, za njihovo zdravje, da se le nam ne kadi pod nos, nam ne smrdi obleka in ne gre iz našega žepa za njihovo zdravljenje. Morda malo egoistično, ampak prosto po pravilu: brigaj se zase. Vendar to včasih ni dovolj.

    Tretja faza: ni nam vseeno koliko ljudi kadi in se borimo, da bi jih čim manj, ker nikoli ne veš, morda pa boš na koncu vseeno prizadet ti, čeprav ne kadiš. Mogoče bo kdo od tvojih staršev zaradi tega zbolel. Mogoče bo vaš partner kadil, vi pa ne. Verjetno je ob tem lahko le redko ravnodušen. Jaz tudi ne bi želel, da moji otroci kadijo. Vam je pač vseeno?

    No, kakorkoli, močno dvomim, da boš kdaj obžaloval to, da si prenehal kaditi. In seveda: vztrajaj za vedno in čim manj skušnjav in poželenj. ;)

  20. ajvar - 6.11.2007 ob 19:43

    @frenky

    pa kaj ti ne dojemaš, da je bla to KADILSKA zajebancija hvala bogu, da je vsaj strojnik dojel.
    Drugace bom pa samo zaradi tebe smajlije in take podobne risbice dodajal da bos tudi ti kakšno kadilsko dojel :-) :-) :-)

    Strojnik vsa čast, da si nehal
    jaz sem enkrat prenehal za 12 mesecev pa sem ga spet prižgal. :-( bo ta znak v redu Franky
    Smo in bomo vedno samo zdravljeni kadilci in nikoli ozdravljeni.

  21. kamper - 6.11.2007 ob 19:43
    kamper

    Se mi zdi da bo zdaj enkrat pol leta kar sem začel kaditi (ponovno) :smile:

  22. strojnik - 6.11.2007 ob 19:57
    strojnik

    @drmagnum: Ti si nehal malo za tem, ko sem jaz začel očitno. Šparano pa vsekakor ni težko preusmerit… :)
    @chico: Trenutno imam še čisto dovolj dela sam s sabo, tako da še nisem pripravljen na reševanje sveta. Se pa z nekaterimi tvojimi razmišljanji strinjam, z drugimi pač ne. Problem je, kje se bi zadeva ustavila. Pri cigaretih, svinjini, jajcih… ali pa se sploh ne bi… :???:

  23. strojnik - 6.11.2007 ob 20:00
    strojnik

    @ajvar in kamper: Zakaj sta spet začela? Zaradi krize, ali prepričanja, da lahko tu in tam kakšnega? :(
    Lahko meni in vsem nam dasta kakšen nasvet, da ne ponovimo napake? Bom zelo hvaležen… :)

  24. ajvar - 6.11.2007 ob 20:03

    ne se družit s kadilci pa ti bo ratal 100%

  25. milojko - 6.11.2007 ob 20:12

    čaki, da začneš sanjat un velik dim, kokr pr indijancih… :D sem večkrat slišu o njem :D

  26. strojnik - 6.11.2007 ob 20:25
    strojnik

    @milojko: Kje je že to mimo. Že skoraj pozabljeno. Pa sploh ni najhujše v celi proceduri… :mrgreen:
    @ajvar: Ne vem. Ne želim se dobrim prijateljem odpovedat. Bom raje potrpel. V bistvu me pa ponavadi prime čisto brez zveze. Ko sem sam… :???:

  27. zdravje - 6.11.2007 ob 20:30

    Ko se odločiš, ni več problema.
    Jaz sem si rekla: konec in tako je tudi bilo. Mi sploh več ne zadiši, tudi pomislim ne več na cigarete. Saj je z vsako stvarjo tako, ane? Treba se je zmenit sam s seboj in stvar deluje.

  28. GRiSON - 7.11.2007 ob 04:49
    GRiSON

    Če dobro premislim, prenehati kaditi ni težko :D . Mogoče je pa prenehati piti težko. To pa zaenkrat še nisem poskusil ;) .

  29. strojnik - 7.11.2007 ob 08:38
    strojnik

    @zdravje: upam, da pridem do tega, kar si ti že… :)
    @GRiSON: V bistvu res ne. Tudi večkrat na dan, če je treba… :mrgreen:

  30. ZigaK - 7.11.2007 ob 11:02

    bravo strojnik :)

  31. GRiSON - 8.11.2007 ob 18:50
    GRiSON

    Ha, ha, imaš prav, je zares za premisliti, ali se danes splača kaditi. Cigareti so se zopet podražili, na javnem mestu se ne sme kaditi, ne smeš kaditi ob kavici, verjetno bodo morali kadilci prispevati več v blagajno za zdravstvo, država pa se bo krohotala še naprej.

  32. strojnik - 8.11.2007 ob 22:57
    strojnik

    Če hočeš šparat, mislim, da nekajenje ni prava pot. Je pa fajn občutek, ko te ena stvar manj za jajca drži… :mrgreen:

  33. minnie - 12.11.2007 ob 21:50
    minnie

    oooo, čestitam! Podobno je storil tudi moj foter, čeprav verjetno nikoli ne bo priznal, da se je kljub nenormalni trmi potrebno prej psihično pripraviti, tako kot praviš ti.

    In kaj si boš privoščil s privarčevanim denarjem? :D

  34. strojnik - 12.11.2007 ob 22:27
    strojnik

    @minni: Odvisnost ni nikoli lahko priznati. Mene jezijo tisti, ki rečejo, da je bilo njim enostavno. Meni ni bilo. Okoli prišparanega ne vodim nekih evidenc, ni pa videti, da bi se kaj nabiralo… :mrgreen:

Komentirajte




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !